عنوان دوره آموزشی: ارزیابی کارکنان

 

هدف کلی: ایجاد قابلیت لازم در سرپرستان، مدیران و روسا به‌منظور برنامه‌ریزی برای بهبود و توسعه کارکنان از طریق بررسی و تحلیل تعاملی رفتار و عملکرد آنان

 

محتوا:

- مراحل پنج‌گانه ایجاد تحول در سازمان از طریق نیروی انسانی

- چهار زمینه بروز عملکرد مطلوب توسط کارکنان

- ضرورت ارزیابی کارکنان و پنج جایگزین مخرب آن

- اصول شش‌گانه ارزیابی کارکنان

- جایگاه ارزیابی عملکرد در مقاطع برنامه‌ریزی و اجرایی سازمان

- پنج مرحله تاریخی در ارزیابی کارکنان

- پنج مانع در ارزیابی مطلوب کارکنان و منطق دو عاملی غلبه بر آنها

- تدوین مشخصات شغلی، انتظارات و استانداردهای مربوط (شرح شغل، وظیفه، رفتار، گام وظیفه، شایستگیها و ...)

- هدفگذاری بهبود و توسعه کارکنان و نحوه پایش و سنجش آنها

- منابع و شیوه‌های ارزیابی کارکنان و ویژگیهای آنها

- فرایند ارزیابی کارکنان و ساختار شش مرحله‌ای آن

- تحلیل شغل، وظایف و رفتارهای مربوط و کمیات هفتگانه مشخصات شغل

- هشت اشتباه معمول در ارزیابی کارکنان و نحوه پیشگیری از آنها

- برقراری ارتباط موثر در ارزیابی و الزامات آن (گوش دادن تعاملی، شرایط محیطی، زبان بدن و ...)

- حل مشکلات و توسعه کارکنان و تدوین برنامه‌های اجرایی و بازبینی مربوط

* به همراه کارگاههای آموزشی و کلیپهای آموزشی مرتبط با موضوع

 

مدت برگزاری: 16 ساعت

هزینه برگزاری: 5.000.000 ریال

امکانات لازم: کلاس درس، رایانه، ویدیو پروژکتور

تسهیلگر آموزشی: یزدان محمدبیگی

تلفن: ٠٩١٢١٩۶٢١٩٩