• آشنایی با ابزار آماری و تصمیم گیری مورد استفاده در عارضه یابی
  • آشنایی با استرسهای شغلی هنگام کار و نحوه کاهش آنها
  • آشنایی با اصول اندازه گیری و تحلیل بهره وری بر اساس چرخه بهره وری
  • آشنایی با اصول ایجاد مشارکت در کارکنان از طریق دریافت و بررسی پیشنهادها
  • آشنایی با اصول برنامه‌ریزی و تقسیم کار بین پرسنل تحت سرپرستی
  • آشنایی با اصول رعایت آراستگی در محیط کار
  • آشنایی با اصول کیفی در انجام وظایف محوله و نحوه رعایت آنها
  • آشنایی با اصول مدیریت و سرپرستی و هدایت همکاران برای بهبود عملکرد فردی و واحد
  • آشنایی با اصول نوین مدیریت در زمینه بهبود کیفیت نحوه اجرا و نتایج حاصل از فعالیتها
  • آشنایی با اصول و ابعاد سنجش کیفیت در فرایندهای اجرایی
  • آشنایی با اصول و روشهای ارزیابی عملکرد نیروی انسانی و ارایه راهکارهای اجرایی بهبود عملکرد آنان
  • آشنایی با اصول و روشهای برنامه ریزی و اجرای آموزش کارکنان
  • آشنایی با اصول و روشهای بهبود مستمر
  • آشنایی با اصول و روشهای کار تیمی و نحوه نقش‌آفرینی موثر از این طریق
  • آشنایی با اصول و روشهای مدیریت راهبردی در عرصه کسب و کار
  • آشنایی با اصول و روشهای مدیریت نیروی انسانی
  • آشنایی با اصول و معیارهای سنجش رضایت مشتریان و ارباب رجوع
  • آشنایی با اصول و نحوه عارضه یابی در سازمان
  • آشنایی با اصول و نحوه گردآوری و بکارگیری دانش در عرصه سازمان
  • آشنایی با اقدامات ایمنی و نجات در موقع بروز حوادث
  • آشنایی با انواع تغییرات و تحولات در سازمانها و نحوه واکنش در قبال آنها
  • آشنایی با انواع نظریات در زمینه انگیزش نیروی انسانی و مصادیق آنها
  • آشنایی با اهم اشتباهات معمول در ارزیابی کارکنان و نحوه پیشگیری از آنها
  • آشنایی با اهم بازدارنده ها در استفاده بهینه از زمان و عوامل موثر بر اتلاف آن
  • آشنایی با اهم عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان
  • آشنایی با برنامه‌ریزی عملیاتی و راهبردی
  • آشنایی با چرخه بهبود مستمر و اقدامات مربوط به هر یک از مراحل آن
  • آشنایی با روشهای برقراری ارتباط موثر با افراد مختلف
  • آشنایی با روشهای پیشگیری از حوادث و خطرات ناشی از کار
  • آشنایی با روشها و فنون افزایش خلاقیت فردی و گروهی
  • آشنایی با روشهای ارزیابی عملکرد واحدها و برنامه‌ها
  • آشنایی با روشهای تحلیلی آماری در ارزیابی ها و ارایه گزارشها
  • آشنایی با روشهای جمع آوری داده ها
  • آشنایی با روشهای شناسایی و تحلیل مشکلات
  • آشنایی با روشهای نگارش نامه‌ها و مکاتبات اداری
  • آشنایی با زبان انگلیسی عمومی و اصطلاحات روزمره کسب و کار
  • آشنایی با قوانین و مقررات اداری و گردش امور اجرایی
  • آشنایی با مبانی و مفاهیم مدیریت تضمین کیفیت
  • آشنایی با مراحل حل مشکل و تصمیم گیری
  • آشنایی با مفاهیم مدیریت عملکرد در کسب و کار: بهره وری، اثربخشی، کارایی و سودآوری
  • آشنایی با مفهوم خلاقیت و تفاوت آن با نوآوری و نبوغ
  • آشنایی با مقررات ایمنی و بهداشت کار و شیوه‌های پیشگیری خطرات مربوط
  • آشنایی با ملزومات و آمادگیهای لازم برای شرکت در جلسات
  • آشنایی با منابع و عوامل درونی و برونی تغییر و تحول در سازمان
  • آشنایی با نحوه ایجاد فضای سالم به منظور ارتقای روحیه همکاری و ایجاد انگیزه
  • آشنایی با نحوه برخورد با کارکنان هنگام طرح پیشنهاد به منظور حل مشکلات و بهبود وضعیت
  • آشنایی با نحوه پیگیری مکاتبات و گردش آن
  • آشنایی با نحوه تصمیم‌گیری و حل مشکل در شرایط مختلف کاری
  • آشنایی با نحوه تعیین راهبردهای خرد و کلان در کسب و کار
  • آشنایی با نحوه حضور و تعامل با دیگران در جلسات اداری
  • آشنایی با نحوه هدفگذاری و زمانبندی فعالیتها
  • آشنایی با نظام ارزیابی کارکنان و معیارها و شاخصهای آن
  • آشنایی با نظامهای اطلاعاتی و نحوه ایجاد و بکارگیری آنها
  • آشنایی با نقش دانش و تجربه در پیشرفت و توسعه سازمان
  • آشنایی با ویژگیهای افراد، ویژگیهای گروهها و سازمانهای خلاق
  • آشنایی با ویژگیهای اهداف در کسب و کار و نحوه تعیین آنها
  • تلقی از مشتری و ارباب رجوع به عنوان ذینفع اصلی سازمان
  • توانایی ارایه اطلاعات و مستندات و طرح مباحث در جلسات
  • توانایی ارزیابی تغییرات و تاثیرات ناشی از آنها
  • توانایی استفاده از منابع و ماخذ بزبان خارجی
  • توانایی استفاده از نرم افزارها و محیطهای اطلاعاتی الکترونیکی در گردش کار اداری سازمان
  • توانایی استفاده مناسب از حرکات بدن و رفتار در برقراری ارتباط با دیگران
  • توانایی اولویت بندی مسایل و مشکلات مشاهده شده در کار
  • توانایی برقراری روابط منطقی با مشتریان و ارباب رجوع در شرایط مختلف رفتاری آنان
  • توانایی بکارگیری اصول و آئین نگارش
  • توانایی تدوین برنامه های آموزش و توسعه کارکنان
  • توانایی تدوین برنامه‌های لازم برای بهبود و توسعه رفتاری و عملکردی کارکنان
  • توانایی تدوین و تنظیم یک برنامه عملیاتی اعم از شرح خدمات و نحوه اجرا و پیشبرد آن
  • توانایی تشریح انواع دانش موجود در سازمان
  • توانایی تشریح چرخه مدیریت دانش در سازمان
  • توانایی تصمیم ‌گیری در مواقع حساس برای حفظ منافع سازمان
  • توانایی تعیین اهداف، معیارها و شاخصهای عملکردی برای واحد متبوع
  • توانایی تعیین مسئولیتها، وظایف، اهداف رفتاری و استانداردهای رفتاری و عملکرد کارکنان
  • توانایی تهیه و تنظیم صورت جلسه و کسب تاییدیه حضار
  • توانایی تهیه و تنظیم گزارش های فنی و اداری
  • توانایی ثبت، بررسی و تحلیل آمار و ارائه گزارش های لازم
  • توانایی جمع آوری و تحلیل بازخورد و نظرات مشتریان
  • توانایی جمع بندی و نتیجه گیری بر اساس آمارهای دریافتی
  • توانایی حفظ و نگهداری مدارک، اسناد، گزارشات و طبقه بندی آنها
  • توانایی ردگیری روند جلسه و جمع بندی نتایج مربوط
  • توانایی شناسایی مشکلات انگیزشی در میان کارکنان
  • توانایی کنترل وضعیت و جلوگیری از بروز تشویش، هراس یا تخریب و هیجانهای مخرب در افراد در حین بروز حوادث
  • مرتبط دانستن ابعاد مختلف بهره وری و منافع سازمان
  • مرتبط دانستن ابعاد مختلف بهره وری و منافع کارکنان